WiB Marketing Management & Production

WiB on Crayonin sisällöntuotannon ulkoistuskumppani

Ohjelmisto-alalla uutta teknologista termistöä tulee kovaa vauhtia, jolloin taitava ja alaan perehtynyt sisällöntuotannon ja markkinoinnin ammattilainen on erittäin arvokas kumppani. Yhteistyö on sujunut WiB:n kanssa aina mutkattomasti, ja kun pyydämme apua, tiedämme että lopputulos on laadukas niin asiasisällön kuin markkinoinnillisuudenkin suhteen, ja työt valmistuvat sovitussa aikataulussa.

Heli Suomivuori | markkinointipäällikkö | Crayon Oy

Markkinointipäällikkö Heli Suomivuori Crayon Oy

Crayon on globaali, ohjelmistojen ja pilvipalveluiden hankintaan, käyttöönottoon, hallintaan ja optimointiin erikoistunut yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Oslossa. Crayonilla on reilut 4000 työntekijää yli 50 toimipisteessä 47 maassa. Suomessa työskentelee 80 rautaista ohjelmistoalan ammattilaista. 

 

Crayon Oy on kasvanut neljässä vuodessa merkittäväksi toimijaksi it-markkinoilla, ja se oli vuonna 2022 Suomen 24. suurin it-yritys (lähde Tivi). 

 

Crayonin yhteistyö WiB:n kanssa alkoi vuonna 2020, jolloin kasvuyritys tarvitsi lisäkäsiä markkinointiaktivititeettien toteutukseen, kuten sisältöjen lokalisointiin & tuotantoon, LinkedIn-mainontaan ja monenlaisiin markkinoinnin projekteihin. Crayon valitsi kumppaniksi WiB Women in Blackin markkinoinnin freelancerin, joka tekee töitä osana asiakkaan omaa markkinointitiimiä ja ottaa koppia markkinointipäällikön rinnalla projekteista oman työntekijän tapaan. Matkan varrella yhteistyö on keskittynyt sisältöjen tuotantoon ja lokalisointiin. 

Ohjelmistoalan sisällöntuotanto sisältää paljon erikoissanastoa

Ohjelmistoala vilisee erikoistermejä, mikä tuo omat haasteensa sekä kansainvälisten sisältöjen lokalisointiin että suomenkielisten hakukoneoptimoitujen sisältöjen tuotantoon. WiB:n markkinoinnin ulkoistusmallissa tekijä ei vaihdu, jolloin freelancerilla on mahdollisuus perehtyä asiakkaan liiketoimintaan syvällisemmin, omaksua laajasti alan erikoissanasto sekä tutustua asiakkaan tiimiin.  

 

Myös sisäisen projektikoordinoinnin ja välikäsien määrä vähenee. Crayonille dedikoitu freelancer pitää aktiivisesti yhteyttä yrityksen sisällä suoraan myyntiin ja asiantuntijoihin. Oma markkinointitiimi on mukana projektiryhmissä, mutta sen ei tarvitse toimia sisäisenä viestikapulan viejänä.

Joustava markkinoinnin ulkoistusmalli

WiB:n vuokramarkkinointipäällikkö on palvelu, joka auttaa juuri silloin, kun tarve on. Markkinointi on Crayonilla nopeatempoista ja sisältöjä tuotetaan hyvin lyhyelläkin varoitusajalla. Yhtiön liiketoimintaan, palveluihin ja toimintatapoihin perehtynyt sisällöntuottaja nappaa nopeasti sisällöstä kuin sisällöstä ydinviestit blogeihin, artikkeleihin, kampanjasivuille ja referensseihin. Crayonin tarve vaihtelee kuukausittain, mutta freelancerin työpanosta voidaan hyödyntää joustavasti tarpeen mukaan. 

 

”Ohjelmisto-alalla uutta teknologista termistöä tulee kovaa vauhtia, jolloin taitava ja alaan perehtynyt sisällöntuotannon ja markkinoinnin ammattilainen on erittäin arvokas kumppani. Yhteistyö on sujunut WiB:n kanssa aina mutkattomasti, ja kun pyydämme apua, tiedämme että lopputulos on laadukas niin asiasisällön kuin markkinoinnillisuudenkin suhteen, ja työt valmistuvat sovitussa aikataulussa.” Heli Suomivuori toteaa tyytyväisenä. 

WiB Marketing Management & Production välittää asiakasyrityksilleen osaajia markkinoinnin moniin tarpeisiin. Asiakkaan tarve voi olla osa-aikainen vuokramarkkinointipäällikkö, markkinoinnin projektipäällikkö tai tiettyyn markkinoinnin osa-alueeseen, kuten Google-markkinointiin tarvittava resurssi.

 

Toisinaan asiakas tarvitsee apuamme kokoaikaisen markkinointiresurssin rekrytointiin.