WiB vastasi Savo Design & Technicin uuden Brand Managerin

rekrytoinnista

asiakkaitamme

WiB Marketing Management & Production välittää asiakasyrityksilleen osaajia markkinoinnin moniin tarpeisiin. Asiakkaan tarve voi olla osa-aikainen vuokramarkkinointipäällikkö, markkinoinnin projektipäällikkö tai tiettyyn markkinoinnin osa-alueeseen, kuten Google-markkinointiin tarvittava resurssi.

 

Toisinaan asiakas tarvitsee apuamme kokoaikaisen markkinointiresurssin rekrytointiin.

Savo Design & Technic Oy on vuonna 1982 perustettu suomalainen perheyritys, joka tarjoaa viimeisteltyjä, arkea helpottavia ratkaisuja kaluste- ja rakennusteollisuudelle sekä jälleenmyyjäverkoston kautta kuluttajille. Tuotemallistoon kuuluu omien Savo-tuotteiden ohella eurooppalaisia huippubrändejä, kuten Grass ja Bora.

Vaihtoehtoina vuokramarkkinointiresurssi tai rekrytointi

Kasvuyhtiö Savo Design & Technic Oy:n toimitusjohtaja Sampo Itäaho haki yhtiön markkinointiin vahvistusta ja harkitsi alun perin joko omaa osa-aikaista markkinointiresurssia tai freelanceria. Yhteistyö WiB:n kanssa alkoi yhteisellä pohdinnalla uuden markkinointiresurssin osaamisprofiilista, persoonallisuustekijöistä ja muista hakukriteereistä.

 

Keskustelut auttoivat Sampo Itäahoa jäsentämään omaa tarvettaan: ”Käymämme keskustelut markkinoinnista, sosiaalisen median periaatteista ja muista markkinoinnin kehitystarpeista auttoivat hyvin jäsentämään omaa tarvettamme sekä vahvistivat omia ajatuksiani siitä, mihin suuntaan toimintaamme tulisi kehittää. Lopulta päädyimme käynnistämään Brand Managerin rekrytointiprosessin, vaikka ehdimmekin jo ennen rekrytointipäätöstä hakea myös osa-aikaista tekijää.”

Jaa artikkeli:

”Keskustelut WiB:n
konsulttien kanssa olivat aina hyviä ja taustaselvitykset oli tehty
huolella. Saimme vahvan osaajan markkinointitiimiimme.”

Sampo Itäaho | toimitusjohtaja | Savo Design & Technic Oy

WiB toteutti koko hakuprosessin

Hakuprosessissa haasteena oli löytää sopivia ehdokkaita pääkaupunkiseudulta, sillä uuden markkinointiosaajan toivottiin tekevän pääosin läsnätyötä yhtiön toimitiloissa Vantaalla. Lisäksi markkinoinnin avoimia työpaikkoja oli tarjolla paljon hakuaikana.
 

WiB vastasi koko hakuprosessista aina haun konsultoinnista ja määrittelyistä ehdokkaiden haastatteluihin. Ensimmäisen kierroksen haastatteluissa WiB kartoitti sekä hakijan ammatillisen osaamisen että persoonallisuustekijät. Esikarsinnan jälkeen WiB esitteli hakuprofiilia vastaavat ehdokkaat asiakkaalle jatkohaastatteluja ja lopullista valintaa varten.
 

Toimitusjohtaja Itäaho on lopputulokseen tyytyväinen: ”Keskustelut WiB:n konsulttien kanssa olivat aina hyviä ja taustaselvitykset oli tehty huolella. Saimme vahvan osaajan markkinointitiimiimme.”